סורגים לחלונות למניעת נפילות מגובה

סורגים לחלונות נחשבים מאז ומתמיד כאחד מהפתרונות הפופולריים והיעילים ביותר לאבטחת הנכס ומיגון מפני גנבות, פריצות או חדירה של גורמים בלתי רצויים. ואולם, במידה והנכם הורים לילדים, שהרי אין עוררין על כך שסורגים לחלונות עשויים לספק, בין היתר, גם הגנה על הנכס החשוב והיקר ביותר לכל אחד מאיתנו: הילדים!

 

המומחים מקבוצת טרלידור, החברה הנחשבת למובילה בתחום תעשיות המתכת המתקדמות בישראל, מציינים שהבנייה לגובה במגמה של עליה מתמדת בעשורים האחרונים, זאת בעקבות צפיפות האוכלוסין והביקוש הגובר לדירות בערי המטרופולין. בבנייה לגובה ישנם יתרונות לא מבוטלים, אך היא טומנת בחיקה גם כמה חסרונות, שהעיקרי שבהם נוגע לסכנה של נפילת ילדים מגובה.

סורג לחלון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: מחצית מהנפילות מתרחשות דווקא בבית

מדו”ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולים נתונים מדאיגים שלפיהם נהרגים בישראל כ-7 ילדים בממוצע מידי שנה, ועוד למעלה מ-10,000 ילדים שנפגעים בצורה חמורה בעקבות נפילות מגובה. מנתוני הדו”ח עולה גם שמחצית מהנפילות מתרחשות דווקא בבית, במקום שאמור לגונן עליהם מפני סכנות, כש-70% מקרב אותם הילדים שנפגעים הם פעוטות עד גיל 4, ועוד 20% הם ילדים בגילאי 5-10.

 

ניתוח הממצאים הללו מראה שמרבית מהפגיעות הקטלניות נגרמות כתוצאה מנפילות מקומה שנייה וקומות גבוהות יותר, כשחלק גדול מאותם מקרים טרגיים התרחשו הנפילות בעת שהילדים שהו תחת השגחת מבוגרים שתשומת הלב שלהם הוסטה לכמה רגעים. מיותר לציין שסורגים לחלונות היו עשויים למנוע את כל התרחישים הטרגיים הללו.

 

טרליטק: פיתוח מהפכני המשלב בין מיגון פיזי להתראה אלקטרונית

נקודה הראויה לציון מתייחסת לעובדה שבישראל לא קיימת עדיין חקיקה המחייבת התקנת סורגים לחלונות, זאת במטרה למנוע נפילה בבנייני מגורים. עם זאת, ישנה תקינה (ת”י 1631) המגדירה קריטריונים לסורגים תקניים.

 

אנשי המקצוע של חברת טרלידור מציינים שאחת מההנחיות שבתקן נוגעת למרווחים שבין הסורגים, והם נדרשים להיות צרים באופן שמונע כל אפשרות להעברת כדור בקוטר 100 מ”מ, זאת במטרה למנוע מקרים שבהם ילדים מצליחים להשחיל את ראשיהם דרך הסורגים, היות ופעוטות מתאפיינים במבנה גוף שהוא צר יותר ביחס לראשיהם.

 

חברת טרלידור מציעה מבחר רחב של סורגים מדגמים שונים, החל מסורגים קבועים לחלונות העשויים מאלומיניום או פלדה, דרך סורגים מתקפלים וסורגים מעוצבים, וכלה ב- “טרליטק”, פיתוח מהפכני וחדשני מבית טרלידור המשלב בין מיגון פיזי להתראה אלקטרונית, זאת בעזרת מערכת סנסורים המותקנת בסורגים ומחוברת אל מערכת האזעקה המרכזית.במקרים מסויימים ניתן להתקין סורגים לחלונות גג וסקיילייט

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך