חיפויי קיר מאלומיניום: הטרנד החם בתחום הבניה והשיפוצים

במידה והנכם בשלבים של בנייה או שיפוץ הבית, שהרי אחת הסוגיות שתידרשו לתת עליה את הדעת נוגעת לעניין חיפויי הקיר. קיימים כיום מגוון חומרים שונים המשמשים לחיפויי קירות חוץ, כשהנפוצים ביותר הם שליכט צבעוני, צבע אקרילי, אבן, שיש, קרמיקה, בריקים, בטון אדריכלי, אלומיניום ועוד.

במהלך בחירת סוג חומר החיפוי, חשוב לקחת בחשבון מכלול רחב מאוד של גורמים כגון עמידות, תחזוקה, עלות ותכונות בידוד (בידוד תרמי ואקוסטי). כמו כן, יש לוודא שהחומר המשמש לחיפוי עומד בחוקי הבנייה והתקנות בישראל.

הצבע האקרילי, לדוגמה, היה בעבר פופולרי מאוד כחיפוי חוץ בשל עלותו הנמוכה והיישום המהיר שלו. אלא שהוא מתאפיין בעמידות נמוכה בפני פגעי מזג האוויר, נוטה להתפתחות סדקים ודורש חידוש מדי כמה שנים.

חיפוי קיר

הקניית מראה אסתטי, אורבני וחדשני

חיפויי קיר מאלומיניום הגיעו לארץ לפני כמה עשורים כטרנד אדריכלי אורבני, מודרני וחדשני. הם יושמו בתחילה באתרי סחר, בניינים משרדיים ופארקים תעשייתיים במטרה לעדן את החזות הוויזואלית הקשוחה שאפיינה את אזורי התעשייה, תוך כדי הקניית מראה אסתטי אחיד. עם הזמן זלג הטרנד האדריכלי אל המגזר הפרטי, בשל היתרונות הפונקציונליים הרבים והחזות החדשנית שהוענקה למבנים.

אנשי הצוות המקצועי מבית קבוצת טרלידור מציינים כי אחד מיתרונותיו הבולטים של האלומיניום נעוץ בהיותו חומר קל משקל ביחס לחומרים אחרים דוגמת בטון או פלדה, מה שמקל משמעותית על השינוע ועבודת התקנה. בשל משקלו הנמוך של החיפוי, אין חשש בהיבט ההנדסי לעומס יתר על המבנה, כך שנחסך הצורך בתמיכה מבנית נוספת.

בידוד תרמי, אקוסטי ועמידות בפני קורוזיה

יתרון דומיננטי נוסף הטמון באלומיניום נוגע לעמידותו הגבוהה בפני קורוזיה והחלדה. זהו שיקול קריטי כשמדובר בחיפויי קירות חוץ, מאחר והמשמעות היא דרישות תחזוקה נמוכות וחיסכון בזמן וכסף לאורך זמן.

תהליך הגלוון שעוברים הפרופילים, צביעתם באבקה אלקטרוסטטית וקלייתם בתנור, מונעת קילוף ואו דהיית צבע ומשמרת את המראה החדש והרענן של החיפוי במשך שנים רבות, כך שבהיבט התחזוקתי הופך האלומיניום לאופציה אטרקטיבית ליישומים תעשייתיים, מסחריים ופרטיים גם יחד.

זאת ועוד, חיפויי קירות מאלומיניום ניחנים במוליכות תרמית ואקוסטית נמוכה. הבידוד התרמי המעולה תורם ליעילות האנרגטית של הבניין ומפחית את צריכת החשמל לקירור וחימום, בעוד שהבידוד האקוסטי מצמצם חדירת רעשי חוץ האופייניים מאוד לסביבות אורבניות ובכך משפר את איכות החיים של אלו השוהים במבנה.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך