כשהפונקציונליות והעיצוב נפגשים: כל מה שחשוב לדעת על פרגולה מאלומיניום

מחפשים פתרון הצללה ואו קירוי איכותי, כזה המספק בו זמנית מענה פרקטי ואלגנטי? יתכן והפרגולה מאלומיניום עונה בדיוק לצורכיכם! אין עוררין על כך שהפרגולות אוצרות באמתחתן מעטפת של יתרונות: הן מפיחות חיים בכול חצר אחורית, וטמונה בהן היכולת להפוך אותה לפינה חיננית ונעימה, שכייף לשבת בה בימים לוהטים או גשומים גם יחד.

אנשי הצוות המקצועי מבית קבוצת טרלידור מציינים שאפשר לסווג את הפרגולות לכמה קטגוריות שונות, אם מבחינת החומרים המשמשים לייצורן (כגון אלומיניום, עץ או מתכות אחרות), ואם מבחינת טכניקות ההתקנה שלהן (פרגולה המקובעת אל הקרקע, פרגולה צמודת קיר או פרגולה תלויה). פרגולה צמודת קיר נחשבת לפופולרית ביותר בהתייחס לשיטת ההתקנה.

פרגולת הצללה

הפרגולה התלויה

מדובר בפרגולה שמעוגנת לקיר תומך ונתמכת באמצעות שני עמודי תמיכה, בעוד שהפרגולה המקובעת באדמה איננה נתמכת בקירות. בין אם בוחרים בטכניקת התקנה כזו או אחרת, יש להיוועץ במהנדס קונסטרוקטור לבדיקת יציבות הקרקע וחישוב עומסים, זאת במטרה להבטיח התקנה נכונה ובטיחותית, למנוע את הסיכון קריסתה של הפרגולה.

אחת ההתלבטויות שעשויות להתעורר בקרב אלו התרים אחר פתרון הצללה איכותי, נוגעת לחומרים שמהם עשויה הפרגולה. בסיטואציה הזו, רבים יעדיפו את הפרגולה מעץ על פני הפרגולה מאלומיניום, בשל המראה הכפרי והחמים שמקרינה הפרגולה מעץ כמו גם ההתמזגות ההרמונית שלה עם הסביבה.

יתרונותיה של הפרגולה מאלומיניום

מעבר לעובדה שהעץ חומר דליק, מוטב גם לקחת בחשבון שהפרגולה מעץ דורשת תחזוקה שוטפת כנגד לחות, רטיבות, התפוררות, דהיית צבע ומזיקים שונים. מאידך, הפרגולה מאלומיניום חסינה בפני שיתוך (קורוזיה, החלדה), פגעי טבע ומזיקים כאלו ואחרים. בנוסף, היא כמעט ואיננה מצריכה תחזוקה, למעט הסרת לכלוך ואבק מעת לעת במטלית לחה.

חלקי הפרגולה עוברים צביעה באבקה אלקטרוסטטית בטכנולוגיה מתקדמת והגנת UV, כך שהיא שומרת על הגוון והמראה המקורי שלה אף בחלוף שנות שימוש רבות. מאחר והאלומיניום הנו חומר רקיע, אפשר לעבדו ולעצבו באינספור סגנונות עיצוביים ובכול גווני הקשת. מעבר לכך, הודות לטכנולוגיות חדשניות בתחום, ניתן לייצר כיום פרגולות מאלומיניום הדומות בדיוק לפרגולות מעץ מבחינת המרקם, העיצוב והגוון.

מחפשים פתרון הצללה איכותי לגינת הבית? הכול על הפרגולה מאלומיניום

תרים אחר פתרון הצללה איכותי לגינת הבית? מעוניינים להחיות את החצר האחורית, להפיח בה חיים ולהפכה לפנינה קסומה ונעימה, כזו שכייף לשבת בה בסוף היום וליהנות מהרוח המלטפת ואו לארח משפחה וחברים? בנסיבות האלו, יתכן והפרגולה מאלומיניום היא בדיוק מה שאתם מחפשים!

אנשי הצוות המקצועי מבית קבוצת טרלידור מציינים שמאז שרפורמת הפרגולות יצאה לדרך חל זינוק בביקושים לפרגולות, מאחר והחקיקה מאפשרת קיצור משמעותי בהליכים ביורוקרטיים אל מול הרשויות העירוניות לשם קבלת היתרי בנייה.

עד לפני שנים ספורות הייתה הפרגולה מעץ השליטה הבלעדית בשוק פתרונות ההצללה. יתרונה המרכזי נעוץ במראה הכפרי, הטבעי והחמים שהיא מקרינה אל הסביבה והיכולת שלה להשתלב בצורה הרמונית עם העצים והצמחייה.

נושא התחזוקה השוטפת

אלא שלצד המראה משובב הנפש של הפרגולה מעץ, יש לה חיסרון בולט הנוגע לנושא התחזוקה. היות והעץ הנו חומר טבעי, הוא חשוף ופגיע לנזקי זמן, תנאי חוץ וסביבה, ובעל נטייה להיסדק, להתקלף ולדהות, מה שמחייב תחזוקה שוטפת אחת לכמה שנים למניעת בלאי מואץ.

הטיפול מבוצע בידי איש מקצוע וכרוך בהחלפת קורות עץ וקורות תמיכה על פי הצורך, חיזוק חלקים רופפים, כמו גם שימוש בחומרים קוטלי חרקים, מילוי סדקים בחומר ייעודי ויישום חומרי גימור בהתאמה לחומר הגמר המקורי (כגון צבע, לכה, שמן וכדומה). הפרגולה מאלומיניום, לעומת זאת, כמעט ואיננה דורשת תחזוקה כלל, למעט הסרת אבק ולכלוך מעת לעת. כמו כן, האלומיניום אינו מחליד, חסין בפני פגעי טבע ומזיקים שונים.

שלל סגנונות עיצוביים מרהיבים ובכול גווני הקשת

היות והחלקים עוברים תהליך של צביעה בתנור, הפרגולה מאלומיניום שומרת על המראה והגוון המקורי שלה גם בחלוף שנות שימוש ממושכות. האלומיניום הוא חומר חשיל ורקיע, כך שניתן לעבדו ולעצבו בשלל סגנונות עיצוביים מרהיבים ובכול גווני הקשת כיד הדמיון כגון עיצוב במראה הייטקיסטי, מודרני, קלאסי, כפרי ועוד.

יתרה מכך, הודות לטכנולוגיה המתקדמת, ניתן כיום לייצר פרגולות מאלומיניום הנדמות בדיוק כמו פרגולות מעץ, הן בעיצוב, הן בגוון והן במרקם, מה שמהווה פתרון אופטימלי לאלו שיש חיבה יתרה למראה הטבעי.

בנוסף, קיימת אפשרות להוספת מרזב, קירוי מפני הגשם וויסות רמת ההצללה וכמות האור שחודרת מבעד לשלבים. בין אם בוחרים להתקין בגינה פרגולה מאלומיניום או פרגולה מעץ, חשוב לדעת שכול פרגולה מחייבת אישור יציבות ממהנדס קונסטרוקטור, על מנת להבטיח שהיא יציבה ובטיחותית.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך