מהם הגורמים המשפיעים על מחיר משרביה?

בונים? משפצים? מעוניינים לקבל הערכה כללית בנוגע למחיר משרביה? המשרביה מהווה אלמנט אדריכלי צורני ששורשיו בתרבות האוריינטלית המסורתית. היא התפתחה בארצות ערב, שם נהגו לייצרה מחומרים דוגמת עץ או חרס ולהתקינה מעל לחלונות כמעין סבכה המשמשת להגברת החדרת האור והזרמת האוויר לחללי הפנים, אם לצורכי וויסות הטמפרטורה ואו ליצירת הצללה.

מעבר לכך, המשרביה אפשרה לנשים לנוע בחופשיות ברחבי הבית וכן לפקח על מה שקורה בחוץ ללא חשש שמי מבין עוברי האורח יצפה בהן. עם השנים החלו לעשות שימוש בחומרים נוספים (כגון בטון, MDF, קרמיקה ומתכת) וטכניקות חדשות לייצור המשרביות, והן הפכו ברבות הזמן מאלמנט שהנו בעיקרו פונקציונלי לאלמנט עיצובי מודולרי חינני להצללה וחיסכון באנרגיה.

אופן התמחור המקובל בענף

כיום המשרביה משמשת גם לבניית גדרות ומעקות, מסתורי כביסה, כיסוי פתחים, חיפוי קירות חוץ ופנים, כמו גם לתיחום שטחים וחללים שונים ויצירת חיץ בעזרת מחיצה דקורטיבית, הגברת האקוסטיקה וכן הלאה.

מבית קבוצת טרלידור מציינים כי מחיר משרביה נגזר ממכלול רחב של פרמטרים שונים, כגון סוג חומר הגלם ממנו היא עשויה, גודל האזור שמעוניינים לחפות או אורך המחיצות שרוצים להתקין (מחושב על פי כמות היחידות או לפי מ”ר).

המחיר מושפע גם ממורכבותו של הפרויקט, הדגם הספציפי שבו הבוחרים, כמות החריצים בדגם ותוספות שונות. בהקשר זה, חשוב להבהיר שבמרבית החברות, מחיר משרביה כולל כבר בתוכו הן את עלותו של המוצר (לרבות המסגרת) והן את עלות עבודת ההתקנה.

משרביה לעיצוב הבית

 

פרטים שחשוב לתת עליהם את הדעת

אלא שישנן גם חברות שנוהגות לתמחר בנפרד את עלות עבודת ההתקנה, פרט שמומלץ לברר מול החברה במהלך סקר השוק ולפני שמבצעים את ההזמנה. פרט נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת נעוץ בעובדה שמחיר משרביה המופיע בקטלוגים הנו בדרך כלל מחיר בסיס.

הוא אינו כולל את עלות הצביעה (עלויות הצביעה נתונות לשינויים בהתאם לסוג החומר שממנו עשויה המשרביה), עלות הקופינג במעקות וגדרות, וכן את עלות הרגליות (במקרים שבהם הדגם המסוים כולל רגליות), עלות ההובלה ועוד.

באופן כללי, טווח מחירי המשרביות הנו נרחב ועשוי לנוע בין 500 ש”ח למ”ר ל- 1,000 ש”ח למ”ר, בעוד שעבודת ההתקנה מתומחרת בטווח שבין 250 ש”ח למ”ר ל- 350 ש”ח למ”ר ונגזרת מרמת מורכבותו של הפרויקט.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך