מה עדיף, מעקה אלומיניום או מעקה ברזל למרפסת? המדריך

בין אם הנכם עוברים לדירה חדשה וצריכים לבחור מעקה למרפסת, או לחלופין משפצים את הבית ובתוך כך מעוניינים לשדרג את מראה המרפסת, שהרי אחת מהסוגיות שתידרשו לתת עליה את הדעת היא האם להתקין מעקה ברזל למרפסת, מעקה אלומיניום או שמא להעדיף מעקה זכוכית עם מסגרת מאלומיניום?

אנשי הצוות המקצועי מבית קבוצת טרלידור מציינים שחסרונו העיקרי של הברזל נעוץ בנטייתו לשיתוך (קורוזיה) במגע עם חמצן ובפרט מים, שאז מתפתח תהליך של החלדה, שמפורר ומפרק בהדרגה את מבנה החומר. למניעת תופעת ההחלדה נהוג לצפות את הברזל בשכבת אבץ בתהליך כימי המכונה “גלוון” ולצבוע אותו בשלב שלאחר מכן בצבעים ייעודיים להארכת תוחלת החיים של המעקה.

מעקה דקורטיבי

בררו בנוגע לסוג הגלוון וטכניקת הצביעה

במידה והחלטתם להתקין מעקה ברזל למרפסת, חשוב שתהיו מודעים לעובדה שקיימים שני סוגים של גלוון שהם גלוון חם וגלוון קר. גלוון חם הנו תהליך שבו טובלים את רכיב הברזל בתוך אמבט המלא באבץ נוזלי בטמפרטורה גבוהה. עובי הציפוי בגלוון חם הוא 80 מיקרון.

גלוון קר מבוצע על ידי זרם חשמלי שמדביק את חלקיקי האבץ אל המתכת ויוצרים שכבה בעובי של 15 מיקרון. גלוון קר, מטבע הדברים, יעיל פחות מגלוון חם, והדבר עשוי להפוך לקריטי בפרט אם מתגוררים באזור המתאפיין בלחות גבוהה.

פרט נוסף שחשוב לברר עם המסגר במהלך בחירת מעקה ברזל למרפסת נוגע לטכניקת הצביעה. טכניקות הצביעה כוללות צביעה אלקטרוסטטית בתנור בחום גבוה במכונות תעשייתיות, או צביעה ידנית בצבעים ייעודיים.

יתרונותיהם של המעקות מאלומיניום על פני המעקות מברזל

בצביעה אלקטרוסטטית בתנור, שכבת הצבע עבה יותר ומגבירה את עמידות הצבע לאורך זמן. נקודת תורפה נוספת הקיימת במעקה ברזל למרפסת קשורה לחיבורים המרותכים ונטייתם להחלדה. לפיכך, בעת התקנת המעקה, יש לשים לב שאזורי החיבורים נצבעו בצבע ייעודי. כמו כן, למניעת התפתחות קורוזיה ובלאי מואץ, מומלץ להקפיד על תחזוקה שוטפת ולצבוע את המעקה מברזל אחת לשנה.

להבדיל ממעקות הברזל, המעקות מאלומיניום אינם מחלידים וניחנים בעמידות גבוהה בתנאי חוץ, לרבות גשמים, לחות ורטיבות, קרינת UV, הפרשי טמפרטורה קיצוניים וכיוצא בזה. יתרה מכך, הם שומרים במרוצת השנים על מראה חדש וחזות רעננה ללא התקלפות, דהייה או שחיקה. יתרון נוסף נעוץ בהיותו של האלומיניום עביד ורקיע, מה שמאפשר את עיצוב המעקות במגוון רחב של צורות וסגנונות עיצוביים שונים.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך