מעקות ברזל – נקודת המפגש בין אסתטיקה לבטיחות

מעקות ברזל הפכו, בשנים האחרונות, לחלק בלתי נפרד מעולם עיצוב הפנים ומעולם העיצוב בכלל, בשל האפשרות לעצב אותם, לפסל בהם, לשנות את צורתם, לשלב בהם חומרים שונים ועוד, כך שיתאימו לכל קונספט עיצובי, בלי לוותר על חוזק הברזל ובטיחות השימוש בהם. מומחי חברת טרלידור, המתמחה במעקות ברזל, מסבירים על עיצוב המעקות והברזל.

מעקה דגם ספירלי

עיצוב בברזל

אצל רובנו, המונח מעקות מברזל מעלה בדמיון מעקות רבועים וישנים, שחורים במקרה הטוב וחלודים במקרה הרע, אחידים למראה, משעממים וכעורים, הנותנים תחושה כללית של מעצר ומאסר. חזק ובטיחותי, אבל מכוער. היום, מעקות הברזל מעוצבים ויפים למראה, כסופים או צבועים בכל צבע אחר, שומרים על רמת אסתטיקה גבוהה תוך התאמה מקסימלית לעיצוב הכללי של הבית ולקונספט העיצובי השולט בסביבה, בלי לוותר על הפן הבטיחותי. הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לנו לעצב בברזל כמעט כאילו היה בד, וניתן להגיע לתוצאות יפהייפיות, שלא רק שלא יכערו את הבית, אלא יעניקו לו מראה בלתי נשכח.

 

לא רק בסרטים

בסרטים רומנטיים רבים ניתן לראות את הגיבורה (בדרך כלל) היפהפייה יורדת לאיטה במדרגות הבית, כשהיא נשענת מעדנות על המעקה, נוגעת לא נוגעת בו. כאשר רוצים להדגיש את העושר הכלכלי והעיצובי של הבית, מדגישים את פיתוחי המעקה וייחודיותו. למעשה, מעקות ברזל אינם יקרים במיוחד, אך השימוש בהם בבית בין שתי קומות או יותר, כשהם מעוצבים ומוקפדים, מעניק אווירה מיוחדת ויוקרתית, ממש כמו בסרטים.

 

מי מכין את המעקה שלכם

בכדי להגיע לרמת עיצוב גבוהה, לצד רמת בטיחות מקסימלית ובלתי מתפשרת, יש להשקיע באנשי מקצוע מנוסים. את העיצוב כדאי להשאיר לאדריכל או למעצב הפנים, ואם זה בלתי אפשרי, כדאי לפחות לקבל מהם התוויה כללית למראה המעקות אליו יש לשאוף. ברכישת המעקה עצמו, יש לוודא כי מדובר בחברה מקצועית ואמינה, בעלת שם וניסיון, לייצור מעקות ברזל, כך שתדעו שאתם בידיים טובות מבחינת הביצוע. גם בהתקנה אין להתפשר, ויש לוודא כי היא נעשית על ידי מתקינים מקצועיים, רצוי שנשלחו על ידי החברה המייצרת או עובדים יחד עימה. זכרו- המעקות לא צריכים להיות רק יפים אלא גם בטוחים לשימוש, ובזה כדאי להשקיע.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך