מתגוררים בבית פרטי? בבניין משותף? טיפים לבחירת שערים אוטומטיים לחניה

במידה והנכם מתגוררים בבית פרטי ומעוניינים ברמה גבוהה של מיגון וביטחון כנגד גנבות, פריצות ואורחים בלתי קרואים, ובתוך כך גם בהעלאת רמת הפרטיות שלכם, שאז הפתרון האולטימטיבי הוא התקנת שער חשמלי לבית.

מאידך, אם אתם מתגוררים בניין משותף, סביר להניח שתשקלו התקנה של שער חשמלי בעיקר כדי להבטיח שהחניות תישמרנה לשימושם של דיירי הבניין בלבד, ובפרט על רקע מצוקת החניה ההולכת ומתרחבת באזורים האורבניים המאוכלסים בצפיפות, וכן על מנת לצמצם את הסיכון לוונדליזם בסביבת הבניין ובאזור החניה.

המומחים מבית קבוצת טרלידור מציינים שבעידן הנוכחי השוק מציע מגוון סוגים שונים של שערים אוטומטיים לחניה, שחלקם מתאימים יותר לבתים פרטיים, בעוד אחרים לבנייני מגורים ומשרדים.

שלט לשער חשמלי

התייחסו לתקנות עירוניות הנוגעות להתקנת שערים

בהגיענו לסקור שערים אוטומטיים לחניה פרטית, חשוב להיות מודעים לכך שבמרבית מהרשויות המקומיות יש תקנות עירוניות שאינן מאפשרות התקנת שערים שחודרים בשעת פתיחתם למרחב ציבורי, כמו למשל לכביש או למדרכה.

אחת מהדוגמאות הקלאסיות היא שער כנפיים. שער כנפיים (חד כנפי או דו כנפי) ניתן לפתיחה כלפי פנים או כלפי חוץ, בהתאם לאופן ההתקנה. מבחינת התקנות העירוניות, אין מניעה מהתקנת שער כנפיים הנפתח כלפי פנים אל תוך השטח הפרטי.

יחד עם זאת, בבתים פרטיים עם שטח מצומצם, פתיחת הכנפיים כלפי פנים עשויה ליצור הפרעה. מגבלה זו תקפה גם לגבי שער נגרר (שער הזזה) ושער קונזולי (שער שער נגרר מרחף) שנפתחים לכול אורכם אל אחד מהצדדים.

התקנת שערים חשמליים בבנייני מגורים

בנסיבות הללו, שערי הרמה נחשבים לאופטימליים כשערים אוטומטיים לחניה פרטית, שכן הם נפתחים כלפי מעלה במקום להיפתח כלפי פנים או כלפי חוץ. בקטגוריה זו נמנים גם שערי הפנלים (שערי הרמה מתקפלים). חסרונם הבולט של השערים הללו נעוץ במגבלת הגובה שלהם, פרט שראוי להילקח בחשבון במידה ויש רכב עבודה גבוה, ואן טיולים וכדומה.

אחד מסוגי השערים החשמליים הנפוצים ביותר בבנייני מגורים הוא מחסום זרוע חשמלי. מדובר במוט שמחובר למנוע ומתרומם לזווית של 90 מעלות, כשבקצהו השני של המוט ישנו מעמד התומך בו במצב סגור.

חסרונו העיקרי של מחסום זרוע נעוץ בעובד שהוא חוסם כניסת רכבים בלבד, ובמידה ומעוניינים למנוע גם את כניסתם של הולכי רגל לא קרואים, שאז מומלץ להעדיף התקנת שער נגרר. בין אם מתגוררים בבית פרטי או בבניין משותף, כדאי להימנע ממנוע המיוצר בסין ולהעדיף מנוע מתוצרת איטלקית.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך