מתלבטים בין פרגולות מעץ לבין פרגולות מאלומיניום?

מתעניינים ברכישת פרגולה? מתלבטים בין פרגולות מעץ לבין פרגולות מאלומיניום? בשנים האחרונות ניתן להבחין ביותר ויותר פרגולות שצצות בחצרות, בגינות, ומעל למרפסות וגגות בישראל, זאת בעקבות התיקון בחוק התכנון והבנייה, אשר מוכר יותר בכינויו “רפורמת הפרגולות”.

התיקון לחוק נועד לפשט את ההליך הביורוקרטי לקבלת אישורי הבנייה עבור הקמת פרגולות, שהיה עד כה מורכב ומטרטר, וגרם לאנשים להימנע מהתקנתן על מנת שלא להיכנס מלכתחילה להליך הביורוקרטי הזה מול הרשויות.

השימוש בפרגולה נועד לשרת מספר מטרות, החל מההיבט הפרקטי של הצללה ומיגון מפני תנאי מזג אוויר כמו שמש יוקדת רוחות וגשמים, וכלה בהיבט האסתטי והעיצובי של מתחם ישיבה במראה מצודד מאוד, מושך ומזמין.

פרגולות הצללה למטבח חוץ

השיקולים לבחירת סוג הפרגולה

המומחים מבית קבוצת טרלידור, הנחשבת לחברה מובילה בתחומה ומתמחה בתכנון, ייצור ושיווק שערים חשמליים, מעקות, סורגים ופרגולות, מסבירים שישנם כיום כמה סוגים שונים של פרגולות בישראל, שבין הנפוצים שבהם נמנות הפרגולות מאלומיניום, פרגולות מעץ ופרגולות מחומרים פלסטיים מגוונים.

המומחים של קבוצת טרלידור מדגישים שבחירת סוג הפרגולה, כמו גם חומרי הגלם שמהם היא עשויה אמורים להיקבע בהתאם למספר פרמטרים כגון מיקום הפרגולה, צורכי השימוש בה, תכיפות השימוש ותנאי מזג האוויר השוררים במקום.

פרגולות מעץ נחשבות כיום עדיין לסוג הנפוץ ביותר בישראל, וניתן לפגוש פרגולות מעץ אורן, עץ פיני, עץ ארז ואפילו במבוק. יתרונן הבולט של הפרגולות מעץ נעוץ במראה הכפרי, החמים והביתי שהן מקנות. עם זאת, חשוב לדעת שהן כוללות גם כמה חסרונות.

ההבדלים שבין פרגולות מעץ ופרגולות מאלומיניום

בטרם בחירת פרגולות מעץ, חשוב לקחת בחשבון שחומר העץ חשוף במיוחד לפגעי מזג אוויר, כמו גם לריקבון, חרקים ומזיקים שונים. לפיכך, הפרגולות תזדקקנה לתחזוקה שנתית שוטפת ולא זולה במיוחד, זאת על מנת לשמר את עמידותן לאורך זמן. כמו כן, לעתים עשוי לעלות הצורך בכיסוי הפרגולה להגנה עליה במזג אוויר גשום.

הפרגולות מאלומיניום, לעומת זאת, דורשות תחזוקה מינימלית, שכן האלומיניום קל יותר בהשוואה לעץ, איכותי מאוד, והוא אינו מחליד, ולפיכך עמיד לאורך זמן. כמו כן, הפרגולות הללו קלות להתקנה קלות לניקוי וניתן לשלב בהן אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כמו מנגנון חשמלי ותריסים שאפשר להטות בהתאם לכוון השמש ואו הרוח לשליטה מרבית בתנאי מזג האוויר.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך