פתרונות הצללה חכמים: פרגולה מרחפת מאלומיניום

פרגולה מרחפת

במידה והנכם תרים אחר פתרונות הצללה חכמים לגינה או למרפסת, יתכן ונתקלתם כבר במושגים “פרגולה מרחפת” או “פרגולה תלויה”. אנשי הצוות המקצועי מבית קבוצת טרלידור מסבירים שמדובר בתת קטגוריה של פרגולות האלומיניום.

ואולם, להבדיל מהפרגולה העומדת הרגילה הנתמכת על ידי ארבעה עמודים המקובעים אל הקרקע, היא נתלית מעל לקיר החיצוני של הבית באמצעות פנלים ואו מותחנים עילאיים מיוחדים שמתחברים מתחת לפרגולה.

אופן וזווית התלייה נקבעים על ידי מהנדס קונסטרוקטור, זאת במטרה להבטיח מקסימום בטיחות ויציבות. בהקשר זה, ראוי להבהיר כי ניתן אמנם לייצר פרגולות מרחפות מעץ, אלא שהאלומיניום ניחן במשקל נמוך, מה שמאפשר חופש פעולה רחב יותר בהשוואה לפרגולות מעץ.

 

 

פרגולה מרחפת

פתרון אופטימלי במקומות שבהם אין אפשרות טכנית לקדוח יסודות

לפרגולה מרחפת יש מעטפת רחבה של יתרונות שונים, כשאחד מהבולטים שבהם הוא החיסכון במקום, זאת מהסיבה שאין לה עמודי תמיכה. הדבר מאפשר את התקנתה לא רק במקומות המתאפיינים במרחבים גדולים ופתוחים דוגמת גינות וחצרות של בתי קרקע, אלא גם במרפסות של בנייני מגורים. יתרון נוסף נעוץ באופן התקנתה של הפרגולה.

התקנתה של פרגולה עומדת כרוכה ביציקת יסודות בטון מחוזקים עם ברזל, על מנת לקבע אותה אל הקרקע והכך להגביר את יציבותה ועמידותה. פרגולה מרחפת מהווה פתרון אופטימלי גם במקומות שבהם אין אפשרות טכנית לקדוח יסודות (כמו לדוגמה בבנייני מגורים משותפים, מחשש לנזילות) או שמעוניינים להימנע מלכתחילה מהצורך לחפור יסודות.

מגיעה בשלל אינסופי של עיצובים שונים

במקרים שבהם מתעתדים להתקין פרגולה ארוכה לאורך כל קו הבית, שאז פרגולה מרחפת עשויה להיות נוחה יותר ביחס לפרגולה עומדת, היות ועמודי התמך יכולים להפריע למעבר החופשי.

בדומה לפרגולה הסטנדרטית מאלומיניום, גם פרגולה התלויה מגיעה בשלל אינסופי של עיצובים שונים, ואף ניתן להתקין מעליה את כל סוגי הקירויים, לרבות הוספת מנגנון חשמלי לוויסות עוצמת ההצללה והקירוי על פי צרכים.

יחד עם זאת, בטרם הזמנת פרגולה מרחפת כדאי להיות מודעים לכך שיש לה כמה מגבלות. עומקה המרבי הוא 3 מטרים, שכן בגג גדול יותר יקשה על המותחנים לתמוך בפרגולה. כמו כן, היא ניתנת להתקנה מעל לקיר בטון בלבד, מאחר ולתופסני הפרגולה נחוצה אחיזה חזקה.

 

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך