בשביל מה צריך מעקות ברזל

בדרך כלל, המעקה אינו אלמנט קישוטי גרידא, אלא הכרח בטיחותי שעוצב לכדי פריט מעוצב שמשתלב בבית. ניתן למצוא מעקות מחומרים שונים: מעקות ברזל, אלומיניום, עץ, בטון, אבן או זכוכית, או בשילוב של שני חומרים שונים או יותר. מומחי חברת טרלידור, חברה בינלאומית המתמחה במוצרי מיגון ובטיחות לבית ולחצר, מסבירים בשביל מה צריך מעקה ובאיזה חומרים כדאי להשתמש.

בטיחות ובטחון
מרפסות, אדני חלון, מדרגות, שפת הבריכה, קצה החצר וכו’, כולם מקומות שיש להגדיר בצורה ברורה את תחומם ולגדר אותם בכדי למנוע פגיעה גופנית, בעיקר אם נמצאים במקום ילדים. כמובן שבכדי לוודא שמדובר במוצר בטיחותי, יש לוודא כי החברה המייצרת עובדת על פי תקני הבטיחות הנדרשים וכן שההתקנה נעשית על ידי בעל מקצוע מיומן ויש עליה אחריות.

הגנה על הפרטיות
המעקות השונים מעניקים דרגות שונות של תחושת הגנה על הפרטיות. לעיתים מדובר בתחושה בלבד, ולעיתים הם מגנים על פרטיותנו באופן מוחשי. מעקות ברזל מפורזל למרפסת, לדוגמא, לא באמת מסתירים את המתרחש בתוך הבית, אבל תוחמים את השטח שלנו ומאפשרים לנו לחוש בנוח יותר בביתנו. כמובן שגדרות, למשל, המקיפים את החצר מגנים באמת על פרטיותנו פני חדירה של אורחים בלתי קרואים, וגדר אבן ממש מסתירה אותנו ומאפשרת פרטיות מקסימלית.

 

מעקה מדרגות מאחז עץ

ממה עושים מעקה
רוב המעקות עשויים מברזל, מסיבה פרקטית של חוזק החומר, האפשרות להתאימו לכל מיני שימושים, ומחירו הנמוך באופן יחסי. אך כפי שהזכרנו קודם לכן, ניתן לייצר מעקות מכל מיני חומרים. לכל חומר יתרונות וחסרונות, ויש להתאים את החומר ממנו עשוי המעקה לתנאי מזג האוויר ולצרכים שלכם. עץ למשל, לא יתאים למעקה במרפסת בשל החשיפה לשמש, רוח ורטיבות, וזכוכית שקופה עשויה להוות גורם בלתי בטיחותי מסביב לבריכה.

להקפיד על בטיחות
הזכרנו זאת כבר, אך מפאת חשיבות העניין נזכיר זאת שוב – התקנת מעקה היא עניין בטיחותי, וככזה יש להקפיד על התקנת מעקות איכותיים, מחברה אמינה ומוכרת, ועל התקנה מקצועית ללא פשרות, גם בהתקנת מעקות ברזל וגם בהתקנת מעקות עץ, זכוכית או כל חומר אחר, בכדי למנוע פגיעות שונות בעקבות הרס המעקה מקורוזיה, או התמוטטותו עקב התקנה לקויה וכו’.

 

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך