המדריך השלם למעקות ברזל

מעקות ברזל מהווים אלמנט חשוב לבטיחות בני הבית, והם בו זמנית משפיעים משמעותית על עיצוב המדרגות, המרפסת והגג. לפיכך, ישנם כמה דברים שרצוי לדעת רגע לפני שפונים אל מסגר או חברה להזמנת מעקות. מקבוצת טרלידור לתעשיות מתכת מתקדמות, מסבירים שבכל הנוגע למעקות, אלמנט הבטיחות הוא לפני הכול!

 

לפיכך חובה לוודא שהמעקה אכן עומד בתקן הישראלי הן מבחינת גובהו (105 ס”מ לכל הפחות) והן מבחינת המרווח שבין המוטות (8-13 ס”מ לכל היותר), זאת על מנת למנוע מילד אפשרות טיפוס בקלות ואו להוציא את ראשו מבעד למעקה. השלבים בתהליך עד התקנת המעקה כוללים את הגעתו של איש מקצוע אל הבית כדי להבין את מהות העבודה הנדרשת, לקחת מידות ולסכם מחירים בהתאם לדגם שנבחר.

 

מעקה אלומיניום בשילוב עץ

השלבים בתהליך ייצור המעקות

בשלבים הבאים מייצרים במפעלי החברה את המעקות שהוזמנו, בהתאם למידות הנדרשות ולדגם שבחר הלקוח, כשלאחר מכן נשלחים המעקות על פי רוב לתהליך של גלוון. מקבוצת טרלידור מציינים שהגלוון מהווה תהליך כימי שנועד למנוע מהם מלהחליד.

 

הגלוון נדרש כשמדובר במעקות ברזל שאמורים להיות מותקנים בגג, במרפסת או בכל מקום שמחוץ לבית וחושף את המתכת לשמש והלחות, בעוד שכשהדבר נוגע למעקות פנים, הגלוון הנו אופציונלי בלבד, ובמקרים רבים אין בו צורך.

 

לאחר תהליך הגלוון, נצבעים המעקות בצבעים ייעודיים שעמידים בפני החלדה, דהייה ואו קילוף, כשהשלב הסופי הוא התקנת המעקות בבית הלקוח בהתאם לאופי העבודה. קיבוע המעקות מיושם באמצעות עוגן כוח, בורג עבה וחזק במיוחד שמתרחב לאחר הברגתו.

 

רשימת הליקויים הנפוצים בתהליך ייצור ואו התקנת המעקות

מקבוצת טרלידור מדגישים שבכל הקשור להתקנת מעקות, ובפרט כשהדבר נוגע למעקות ברזל, חשוב לוודא שמדובר במסגרייה או חברה מקצועית ואמינה, שכן המעקה הוא בראש ובראשונה אלמנט בטיחותי שנועד להגן על בני הבית!

 

ברשימת הליקויים הנפוצים ניתן למנות מעקות שהותקנו בגובה שהנו נמוך מ-105 ס”מ, מרווח ברוחב שעולה על 8-13 ס”מ בין מוט למוט, כמו גם מעקות שלא עברו גלוון או שנצבעו בצבעים שאינם מותאמים ואו מאיכות ירודה, זאת על אף שהמעקות מיועדים לשימוש חיצוני.

 

ליקויים שכיחים נוספים כוללים אי שימוש בעוגני כוח לקיבוע המעקות על מנת שלא יזוזו ממקומם ושיוכלו לשאת את המשקל, אי ליטוש חלקי המעקות שרותכו זה לזה והשארת אזורים חדים.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך