חצר אנגלית: הפתרון היעיל והאלגנטי לקומת המרתף

המושג “חצר אנגלית” מעלה בקרב רבים מאיתנו תמונות של חצר אירופאית המלווה במשב רוח קליל וקרן אור מלטפת או מראה של פטיו חינני שופע אור וירק בלב לבו של הבית הפרטי, בעוד שהחצר האנגלית מהווה, למעשה, כמעין פתח אוורור עבור קומת מרתף.

אנשי המקצוע של קבוצת טרלידור מסבירים שמדובר בפתרון יעיל, אלגנטי ונפוץ במיוחד בבניה הפרטית, והוא נעשה על ידי הנמכת הקרקע ופתיחתו של חלון. החצר האנגלית מיועדת לאוורור והכנסת אור טבעי אל תוככי החדרים הממוקמים מתחת למפלס הקרקע.

מבית קבוצת טרלידור מוסיפים שבמידה והמרווח גדול דיו, יכול הפתח לשמש לא רק כחלון אלא גם כפתח יציאה מקומת המרתף וכמעין דלת אחורית אל חצר הבית, מה שעשוי להעלות משמעותית את ערך הבית.

חצר אנגלית

פעולה הנדסית הדורשת מקצועיות, מיומנות וניסיון רב

חצר אנגלית המתוכננת כהלכה מאפשרת ניצול אופטימלי של שטח החלל, לטובת פינת עבודה, פינת ישיבה ואו גינת נוי קטנה ומוריקה. יישנן שתי שיטות עיקריות לבניית מרתפים, כשהאחת כוללת בניית קומה שלמה מתחת לפני הקרקע, ללא פתחים לאור ואוורור טבעיים, מה שדורש שילוב של מערכות מיזוג וסירקולציית אוויר, מערכות תאורה וכן הלאה.

החלופה הנוספת היא תכנון מרתף עם חצר אנגלית מובנית, ליצירת פתח המשמש לאוורור והכנסת אור טבעי. מדובר בפעולה הנדסית הדורשת מקצועיות, מיומנות וניסיון רב, מאחר ואיטום שאיננו איכותי ומוקפד, ניקוז שלא תוכנן כראוי, שימוש בחומרי גלם ירודים, לרבות שימוש בחלקי מתכת שאינם עמידים מפני החלדה, כל אלו עלולים להפוך את החצר האנגלית מפתרון נפלא לבעיה אמתית, ובפרט בימות החורף הגשומים.

 

שיטות להקמת חצר אנגלית

המומחים של קבוצת טרלידור מציינים שהקמת חצר אנגלית מורכבת מהנמכת פני הקרקע, חפירת שקע ויצירת מרווח המשמש כחלון או דלת לקומת הקרקע. כמו כן, החצר האנגלית חייבת להיות על פי התקן מוגנת באמצעות סורג מתכת.

באופן כללי, ככל שהחצר עמוקה יותר, כך תחדור כמות רבה יותר של אור אל תוך המרתף. בנוסף, המרחק המינימלי שבין המרתף והקירות חייב להיות לא פחות מ-80 ס”מ, זאת כדי למנוע נפילה.

הפיר של החצר האנגלית ניתן לחסימה בשתי דרכים, שהאחת כוללת רשת סבכה העשויה סורג ברזל וממוקמת בין קיר הבית לקיר של החצר האנגלית. האפשרות הנוספת היא הגבהת הקירות המשמשים כמעין מעקה גבוה, למניעת גישה אל החצר האנגלית מקומת הקרקע.

 

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך