מעקות למדרגות

מדרגות משמשות כאמצעי נוח וחשוב עבור דירות ובתים שיש בהם מספר מפלסים, כאשר, באמצעותן ניתן לעבור בקלות ממפלס למפלס. יחד עם זאת, מדרגות גם יכולות לטמון בחובן סיכונים להחלקות ולנפילות ולכן, קיימת חשיבות גבוהה להתקין מעקה בטיחות למדרגות – כאשר, התקנת מעקות למדרגות, אף מהווה כאלמנט בטיחותי המחויב ע”פ חוק.

חשוב לציין, כי מי שנמנע מלהתקין מעקות למדרגות, מתוך חשש שמעקות יפגעו בעיצוב ובנראות המדרגות, עתיד לגלות כי כיום ניתן למצוא מעקות במגוון רחב של עיצובים מרהיבים – אשר לא רק שלא יפגעו בנראות המדרגות, אלא בכוחם גם לשדרג אותן.

כמובן, שבכדי ליהנות הן מהיתרונות של המעקות, הן מאלו הפונקציונליים והן אלו העיצוביים, חשוב להכיר את כל האפשרויות המוצעות כיום ולבצע בחירה מושכלת ונבונה.

מעקות למדרגות

מגוון חומרי גלם לבחירה

מעקות למדרגות יכולים להיות עשויים מחומרי גלם שונים ובכדי לבצע את הבחירה האופטימאלית, ההמלצה היא לערוך תחילה היכרות עם החומרים השונים, כמו גם עם תכונותיהן ויתרונותיהן, מה שיאפשר לבצע בסופו של דבר את הבחירה הנכונה. בין האפשרויות המוצעות:

• מעקות ברזל – ברזל מהווה כחומר גלם עמיד וחזק במיוחד, יחד עם זאת, בכדי ליהנות מיתרונותיו יש לוודא שהברזל עבר תהליך גלוון מקדים.

• מעקות מאלומיניום – האלומיניום ידוע כחומר חזק, קל משקל, בעל עמידות גבוהה ובעל גמישות עיצובית בנוסף על כך, התקנת מעקות האלומיניום הינה פשוטה ומהירה יחסית. בשל עמידותן, מעקות אלומיניום יכולות להוות כבחירה האופטימאלית גם עבור מדרגות חוץ.

• מעקות מזכוכית – כיום ניתן ליהנות ממעקות העשויות מזכוכית מחוסמת, חזקה ויציבה. מעקות זכוכית מתאפיינים בנראות יוקרתית ומודרנית ובכוחן לתרום תרומה גדולה לנראות המדרגות ולעיצוב הבית/ העסק ככלל.

• מעקות אלומיניום בשילוב זכוכית – הודות לטכנולוגיות מתקדמות, ניתן ליהנות  משילוב אופטימאלי בין אלומיניום וזכוכית. מעקות אלו מאפשרות ליהנות מהיציבות, הגמישות והעמידות של האלומיניום ומהנראות האלגנטית  היוקרתית והמרשימה של הזכוכית.

בהליך בחירת חומר גלם למעקות מומלץ לשים דגש על פרמטרים כמו: נראות, תחזוקה (כאשר, ההמלצה היא לבחור בחומר גלם אשר דורש מינימום של תחזוקה), איכות, יציבות וכמובן, גם עלות – כאשר, חשוב לבדוק את היחס של העלות אל מול התועלת.

בחירה נכונה של מעקות למדרגות

בהליך בחירת מעקות למדרגות קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על פרמטרים רבים אשר יסייעו בביצוע בחירה ובין היתר:

• הגדרת הדרישות והצרכים – האם מדובר במעקות המיועדות למדרגות פנים או חוץ, מה אורך גרם המדרגות, צורתו ועוד.. כמובן, שהבקשות יכולות לבוא לידי ביטוי גם בהקשר הנראות – כאשר, המטרה תהיה לדאוג שהמעקות ישתלבו בצורה הרמונית עם עיצוב הבית/ העסק או הגינה.

• היכרות עם האפשרויות והחידושים – ההמלצה היא לערוך היכרות עם הסוגים השונים של המעקות, עם החומרים, התכונות והעיצובים. יש לערוך היכרות גם עם החידושים השונים – כאשר, בכל תקופת זמן קצרה יוצאים לשוק עוד ועוד חידושים בתחום, אשר תורמים הן לנראות של המעקות, הן לאיכות שלהם והן לבטיחות ולכן, כדאי להשקיע באיסוף המידע המקדים.

• קבלת ייעוץ מבעלי המקצוע המתאימים – במקרים רבים, קבלת החלטה עצמאית לגבי בחירת המעקות, יכולה להיראות קשה ואף בלתי אפשרית – בעיקר, שיש גם תקנות ואלמנטים טכניים אותם צריך לקחת בחשבון בתהליך. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לא לוותר, ולקבל ייעוץ מאיש מקצוע מנוסה ובקיא בתחום.

דגש על הפרמטרים הללו ובחירה מושכלת ונבונה של החברה אשר תספק ותתקין את המעקות, תאפשר בסופו של דבר ליהנות ממעקות איכותיים, מרשימים ועמידים, אשר יכולים לשרת את המשתמשים נאמנה, לאורך תקופת זמן ארוכה.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך