משרביה לבית

משרביה לבית: המקום שבו האוריינטלי והפרקטי נפגשים

במידה והנכם נמצאים בשלבים של בנייה או שיפוצים ומעוניינים ליצור חציצה אוורירית ואלגנטית בין שני חללים, להסתיר אובייקטים שאינם אסתטיים או לכסות פתחים, ובתוך כך להרוויח על הדרך אלמנט קישוטי מרשים וחינני, יתכן כי משרביה לבית היא בדיוק פתרון אחריו אתם תרים!

אנשי הצוות המקצועי מבית קבוצת טרלידור מסבירים שהמשרביה היא שבכה דקורטיבית שאינה אטומה באופן הרמטי, אלא כוללת חריצים בשלל דוגמאות ועיצובים מרהיבים. מדובר באלמנט אדריכלי המשמש בעיקרו ליצירת חיץ בין חללים שונים. למשל, לצורך הפרדה בין המטבח לבין פינת האוכל ו\או הסלון, בין אזורים שונים בדירת לופט, תיחום פינת העבודה בחדר השינה או בחללים אחרים בבית וכן הלאה.

הפרדה בין חללי פנים וחוץ ו\או הסתרת אלמנטים

יתירה מכך, המשרביה לבית עשויה להוות פתרון מעולה כמסתור כביסה, כגדר או מעקה דקורטיביים, כמו גם לחיפוי מבנים, הסתרת אלמנטים דוגמת מזגנים ועוד. מקורן של המשרביות הוא בארצות ערב, שם הן שימשו ליצירת הפרדה בין חללי הפנים והחוץ, בדרך המאפשרת כניסת אור טבעי ואוויר לתוככי הבית מבלי לפגוע בפרטיות.

אם בעבר יוצרה המשרביה מחמר או מעץ בשיטות המסורתיות, שהרי היא עברה ברבות הזמן שינויים רבים, וכיום ניתן לייצרה בטכנולוגיות ממוחשבות מתקדמות של חיתוך בלייזר, תוך עשיית שימוש במכלול רחב של חומרים שונים, החל מאלומיניום, ברזל, פלדה, קורטן או סגסוגות מתכת, וכלה בבטון, MDF, קרמיקה, עץ וכיוצא בזה.

אלמנט הנדסי חסכוני וירוק להחדרת אור טבעי ואוורור חללים

השימוש בטכנולוגיות ממוחשבות מתקדמות מאפשר לעבד ולייצר כמות בלתי מוגבלת של תצורות וסגנונות עיצובים שונים, לרבות חיתוכים מורכבים, תוך הגעה לרמות גימור ודיוק מושלמות. בבנייה המסורתית התאפיינה המשרביה לבית בסגנון אוריינטלי ים תיכוני, אולם בעידן הנוכחי ליין העיצובים שלה הנו כמעט אינסופי, מעיטורים כפריים וקלסיים, ועד לתצורות בעיצובים מודרניים, גאומטריים, אבסטרקטיים וכדומה.

כמו כן, כיום קיימת גם אפשרות ליצור תבניות בעיצוב אישי, בהתאמה לדרישותיו ולטעמו של הלקוח. בשנים האחרונות מרבים אדריכלים ומעצבי פנים לעשות שימוש במשרביה כאלמנט הנדסי חסכוני וכפתרון ירוק להחדרת אור טבעי ואוורור חללים, כמו גם למשחקי אור וצל דינמיים כתלות בזווית שבירת קרני השמש ושעות היממה, תוך כדי הקניית תחושת מרחב פתוח עם זרימה הרמונית.

משרביות חיצוניות

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך