מתעניינים בפרגולות? המדריך המלא לרכישה נבונה

הפרגולה היא מבנה מקורה, פתוח וחסר קירות המשמש לצרכים פרקטיים של הצללה והגנה מפני השמש הקופחת, גשמים ורוחות, תוך כדי שילוב עם אספקטים עיצוביים אסתטיים למתחם ישיבה במראה מושך ומזמין. הפרגולה מהווה תוספת נעימה וחיננית לגינות וחצרות, כמו גם בריכות, מרפסות וגגות, ובעשור האחרון היא הספיקה להפוך לחלק קבוע ובלתי נפרד מהנוף הישראלי.

 

אנשי המקצוע מבית קבוצת טרלידור תעשיות מתכת מתקדמות, מסבירים שישנם כמה סוגים נפוצים של פרגולות, כאשר סוג הפרגולה, העיצוב שלה וחומרי הגלם המשמשים לבנייתה, כל אלו נקבעים בהתאם למספר שיקולים לא מבוטל כגון תנאי מזג האוויר האופייניים לאזור הספציפי, מיקום הפרגולה, צורכי השימוש, תדירות השימוש וכיוצא בזה.

 

פרגולה לבית

רפורמת הפרגולות

ראוי לציין שבשנים האחרונות נעשה בחוק התכנון והבנייה תיקון שזכה לכינוי “רפורמת הפרגולות” ושנועד להקל ולפשט את כל ההליך הביורוקרטי לקבלת אישור לבניית פרגולה, כך שבטווח העתידי אנו צפויים לפגוש הרבה יותר פרגולות בהשוואה לימים עברו.

השוק הישראלי מציע, כאמור, מגוון סוגים שונים של פרגולות, כשברשימת הפרגולות הנפוצות ביותר כיום נמנות הפרגולות ממתכת, מעץ ומפלסטיק קשיח. מבין כל הסוגים למיניהם, פרגולות העץ המסורתיות נחשבות עדיין לסוג הנפוץ ביותר.

הפרגולות הללו מיוצרות ממגוון סוגי עץ שונים כגון עץ אורן, עץ גושני, עץ פיני, במבוק, טיק וארז. חסרונן העיקרי נוגע לבלאי המהיר היות והעץ חשוף לריקבון, פגעי מזג אוויר, חרקים ומזיקים שונים. למניעת לכך בלאי מואץ יש צורך בתחזוקה שוטפת הכרוכה בעלויות לא מבוטלות.

 

פרגולות האלומיניום: פשוטות להתקנה, קלות לניקוי ועמידות לאורך זמן

הפרגולות מפלסטיק עשויות מחומר קשיח ועמיד, לרוב PVC, ונחשבות לזולות יותר ביחס לחומרים אחרים וקלות לתחזוקה. ולמרות זאת, הפרגולות הללו פופולרית הרבה פחות בישראל, אם משום המראה הזול שלהן, מבחר הצבעים המצומצם או העובדה שהצבע נוטה לדהות לאורך הזמן. הפתרון האופטימלי הוא פרגולות המתכת, כשבראש רשימת המומלצות הן פרגולות האלומיניום הפשוטות להתקנה, קלות לניקוי וניחנות בעמידות גבוהה לאורך זמן.

כמו כן, אפשר לשלב בהן מגוון רחב של אמצעים מתקדמים כגון מנגנון חשמלי ותריסים ניתן לכוונן ולהטות בהתאם לעוצמת הרוח וקרני השמש, דבר המקנה שליטה מלאה בתנאי מזג האוויר. פרגולות המתכת משווקות במבחר אינסופי של דגמים ועיצובים ומהוות פתרון דקורטיבי, איכותי מאוד ועמיד במיוחד לאורך זמן.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך