סוככים ופתרונות הצללה לגשם ולשמש

“אין שמש גשם, יש רק צל” שרה להקת משינה, ואם תפעלו בצורה הנכונה גם אתם תוכלו לשיר את השיר הזה בהנאה תחת הפרגולה בחצר ביתכם. כדי לבחור את אמצעי הצל הטוב בעבורכם התכנס צוות המומחים של טרלידור, וריכז את כל המידע שאתם צריכים על סוככים ופתרונות הצללה.

 

סוכך כנגד מזג האוויר

מטרתו של סוכך היא לסוכך מפני גשם ושמש. בדרך כלל סוככים יושמו במקומות בהם אין רצון בגג קבוע, אלא בפתרון גמיש יותר. כך לדוגמה, בבתי קפה בהם נהוג לשבת בחוץ, ניתן להתקין סוככים ניידים. סוככים בדרך כלל לא יהוו פתרון למזג אוויר סוער במיוחד, אולם לגשם מקומי הם עשויים להיות פתרון נהדר.

 

סוגי סוככים

סוגי הסוככים המרכזיים הם סוכך להגנה מפני הגשם, וסוכך להגנה מפני השמש. בדרך כלל סוכך נגד גשם יגן גם מפני השמש, אולם סוכך נגד שמש לא בהכרח יגן נגד גשם. בנוסף, סוככים מתחלקים לסוכך קבוע וסוכך הניתן לקיפול והזזה. סוכך קבוע בדרך כלל יהיה עמיד ויציב יותר, ויגן באופן אפקטיבי יותר. לעומתו סוכן נייד עשוי להיות חלש יותר, אולם יתרונו הגדול בכך שכאשר לא מעוניינים בו ניתן לקפלו.

 

פרגולה שחורה

 

ממה עשויים פתרונות הצללה וסוככים?

אמצעי הצללה מיוצרים מחומרים שונים כמו בד, אלומיניום, עץ ועוד. כל סוג של סוכך יתאים לסוג אחר של שימוש. כך לדוגמה סוכך בד יתאים במיוחד להצללה מפני השמש, כיוון שהוא קל יחסית ולא יצבור חום. לעומת זאת סוכך אלומיניום יתאים יותר לסיכוך מפני גשם כיוון שהוא ימנע חדירת רטיבות. סוכך כזה יהיה יעיל פחות כנגד שמש, כיוון שהוא יצבור את החום ויפלוט אותו על היושבים תחתיו.

 

פרגולה עם הצללה

קיימות צורות שונות להשמת סוככים ופתרונות הצללה, ואחת מהן היא באמצעות פרגולה. פרגולה היא מעין סוכה קבועה הנשענת על עמודים. בדרך כלל עמודי הפרגולה עשויים עץ או אלומיניום. הפרגולה היא פתרון מוצלח ביותר כאשר מעוניינים בהצללת שטחים חיצוניים ללא סגירה הרמטית. בצורה זו השטח סגור מלמעלה, אולם נשמרת זרימת האוויר, כך השטח מתקרר. הצמדת הפרגולה לפתח הבית עשויה להשפיע גם על מידות הקור בבית ותסייע בהורדת הטמפרטורה.כך תוכלו לחסוך בעלויות הקירור בקיץ הישראלי.

 

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך